Wednesday, July 29, 2009

Luar Musim

Askum....

Pada Tahun 2009 ini, berlangsung lagi adegan di mana tiada penganjuran hoki luar musim.
Di mana agaknya silapnya ?

Pada pendapat saya, penganjuran luar musim ini agak kritikal bagi membangunkan hoki di peringkat Kuala Lumpur. Adalah satu kerugian di mana banyak bakat dan kepakaran yang ada macam dipersiakan. Kalau nak cakap budget takda, amatlah tidak logik. Kenapa ? Setahu saya dengan pengalaman yang cetek ini, BUDGET di buat tahun sebelum.

Takkan penganjuran luar musim memakan belanja sampai RM10000 kot.

Tapi tak tahulah................................

Apa yang dapat dilihat ialah macam tiada suatu usaha nak membangunkan hoki peringkat akar umbi oleh pihak yang berwajib. Padahal, daripada umur 12 tahun lah bakat perlu diasuh dan digilap.

Berkenaan bakat, pihak berwajib perlukan sangat-sangat, tetapi tiada usaha nak membantu pasukan yang berusaha hendak membantu. Fikirkanlah.

Pada ibubapa dan individu yang selama ini membantu pasukan hoki R10 terima kasih banyak-banyak saya ucapkan. Walaupun ada sesetengahnya anak-anak sudah keluar dari R10, bantuan yang dihulurkan amat-amat dialu-alukan.

Sekian terima kasih.

1 comment:

HOCKEY ZR10 said...

3 tahun dah tak ada luar musim, ini mungkin antara sebab KL tak boleh cemerlang diperingkat MSSM. Mungkin?... Apa sebab pun - Luar Musim patut diadakan untuk kemajuan hoki KL. Menyedihkan lagi.. kita selalu ingat yang KL ni terbaik dalam bidang Hoki, hakikatnya masih perlu banyak "improvement" yang boleh dibuat. Ini hanya pendapat seorang peminat Hoki KL. Yang arif adalah orang2 yang diberi mandat dan kepercayaan oleh badan kerajaan dan persatuan. So MAKE IT HAPPEN...